facebook twitter rss
Navštivte kapely, kde hraju:

Grafika část 2. – vektorová grafika

Tento tutoriál je zaměřena na vektorovou grafiku. Ukáži Vám postup, jak lze poměrně jednoduše vytvořit vektorový obrázek lodi. Stejně jako v minulé části, i tentokrát je tento tutoriál součástí dokumentace k domácímu úkolu k předmětu MGA (Multimediální a grafické aplikace).

Zadání:

  • Zvolte si vhodný bitmapový obrázek a zvektorizujte jej (obtahem nebo překryvem).
  • Zvektorizujte jednotlivé části lodi, oddělte je od sebe navzájem.
  • Jednotlivé čáry a křivky budou mít různou tloušťku.
  • Obarvěte jednotlivé části lodi. Přidejte barevné přechody a stínování.

 

Postup:

 

První fáze je celkem časově náročá a je třeba počítat s tím, že to bude chvíli trvat, než obrysy lodě obtáhnete. Pokud však budete dostatečně trpělivý, dobrého výsledku se lze dopracovat snadno.

Nejprve si importujeme vybranou loď do Illustratoru. File – Place.

 

Nyní si vybereme nástroj Paintbrush Tool, vybereme si tloušku čáry na 1 pt. a začneme postupně obtahovat jednotlivé části lodě tak, aby byly logicky od sebe oddělené a dalo se s jednotlivými částmi snadněji pracovat.

Po hrubém obtažení první části si přepneme na nástroj Direct Selection Tool a začneme jednotlivé uchycovací body upravovat tak, aby byly umístěné přesně na hrany vybrané části.

Takto obkreslíme celou loď.

Nyní by měl výsledek zhruba vypadat takto :

Vybereme jednotlivé části lodě (selection tool) a přiřadíme jim barvy podobající se původnímu obrázku:

Základ bychom měli hotový. Jak sami můžete posoudit, výsledek je velmi špatný. Proto nyní přidáme detaily. Při vytváření detailů je nejlépe používat již předpřipravené tvary v Illustrátoru, které následně budeme upravovat tak, aby co nejvíce odpovídaly jednotlivým detailům.

Postupně takto zvýrazníme okna, čelní sklo, a další doplňky, které by mohli loď ozdobit.

I zábradlí můžeme pomocí nástroje Line Segment Tool a Pencil Tool vykreslit. Zábradlí v konečné fázi bude velmi málo vidět a nemusíme se proto bát, že některé části nesedí. Detailní úpravy vytvoříme ještě dodatečně.

Na následujícím obrázku začneme se stínováním. Je třeba udělat okraj lodě tak, aby to vypadlo, že se opravdu jedná o vystouplý okraj a proto na něj aplikujeme stín.

Nejprve si zkupírujeme část modré plochy a vložíme ho na stejné místo. Poté novou vrstu ořízneme tak, aby naám zbyl jen tenký proužek, který bude suplovat okraj a nastavíme mu tmavší modrou a aplikujeme stín Efect – Shadow – Drop Shadow.

Pro vylepšení aplikujeme na tuto modrou část kruhový přechod s bílou barvou. Nejprve však musíme vrstu znovu zkopírovat a na ní teprve aplikovat kruhový přechod.

To samé provedeme pro spodní vrstvu lodě.

Aby pozadí nebylo nevkusně bílé, vložíme přes stránku čtverocvý objekt, který překrývá celou stránku a aplikjeme na něj barevný přechod, podle toho, jaké chcete mít pozadí. Já jsem se držel předlohy a vytvořil jsem před, který by měl simulovat vodní hralidu a nebe.

Další stín vytvoříme pro celou loď. Vybere me si nástroj Ellipse Tool a vykreslíme do nové vrstvy elipsu, která bude hodně zkosená a nastavíme ji na tmavou šedou barvu. Můžeme si také pohrát s průsvitností objektu.

Abychom nasimulovali mořskou hladinu vložíme před pozadí další vrstvu s přechodem, který bude mít následující nastavení:

Nyní se zaměříme na menší detaily. Postupujeme následujícím postupem a nastavením:

Vybravíme okna ruznými přechody, aby všechny detaily nevypadaly stejně.

Opět přidáme kruhový přechod, tentokrát na přední čast lodi. Vytvoříme tak dojem, že je loď zaoblená.

A přechody a vnitřím stínem (Effect – Stylize – Inner glow) dotvoříme všechna okna.

Nesmíme také zapomenout na čelní kapitánské sklo, které můžeme vyplnit opět přechodem. A také aplikujeme stín. Na bok lodi také můžeme přidat nějký ten text.

Výlsedek se začíná rýsovat a můžeme ještě upravit zábradlí tak, aby na loď vrhalo malý stín. Jedná se spíše už o vychytávku, zábradlí by tam ani nemuselo být.

Jako poslední úpravu uděláme tu, že musíme upravit střechu lodě tak aby bylo poznat, že se o střechu jedná. Horní část lodě zkopírujeme a znovu vložíme. Nyní z této části vybereme pouze ty části, které by měli být ze spodu střechy. Tyto části vybarvíme na tmavě šedou a přidáme Inner Glow.

Na úplný závěr doladíme všechny detaily a zkusíme docílit toho, aby loď získala co nejvíce detailů, stínů a odrazů. Nesmíme to zas přehnat, aby to nebylo už moc přeplácané. Pokud si s tím dáte práce a strávíte u toho několik hodin času, můžete docílit podobného výsledku. Je k tomu však za potřebí nutná dávka soustředěnosti a trpělivosti bez toho to nepůjde.

Výsledek

Čas strávený úkolem 9:30 hodin.

Použitý software: Adobe Illustrator CS5


Publikováno: Leden 17, 2012 v 22:52 2 800 zobrazení Tisk
  • http://www.facebook.com/people/Zuzka-Pruknarová/726813119 Zuzka Pruknarová

    ÁÁÁÁ ty vole vidim jenom obrázky a už tak mi to přijde složitý ažaž, ze mě asi vektorový grafik nikdy nebude :D

    • Anonymní

      to chce jen trpělivost a jde to samo. Ale jsi vůbec první člověk, který mi tu něco okomentoval :-* 




works on Wordpress, Design by Michal Horák 2011, kontakt: horakmi@gmail.com piranha SilveryMoon